Sveriges enda författare talar ut.

Den store författaren Marcus Birro tycker inte att vem som helst ska få kalla sig författare. Vi träffade honom och ställde några frågor.
"Om Linda Rosing skriver fler böcker kan hon kalla sig författare då?"
" Aldrig! Aldrig! Hon blir aldrig lika duktig som jag."
" Vem ska bestäma vilka böcker som räknas som tillräckligt fina?"
" Det ska jag eller i värsta fall min lite mindre begåvade bror, han är också en stor författare."
" Du har gett ut en skiva, är du musiker?"
" Jag är så satans begåvad att jag kan kalla mig precis vad som helst."

SSSSSSSSSSSSSSsssssssssssvvvooooooooooooooooooooooooooooosshhhhhhhhhhh.
PLÖTSLIGT RAMLAR VI IN I EN TIDSREVA OCH FÖRFLYTTAS TILL BERLIN 1939.
" Ah fantastiskt! känner du lukten av bokbålen, nu brinner dom mediokra. Jag skrev mina tre första böcker på en gång, jag är den störste!"

Läs om den store här.

Kommentarer
Postat av: Årstadals Jihad

Samuel Clemens sa "Klassiker är böcker alla talar om men som ingen läser". Han har inte hört talas om Marcus Birro.

2007-05-24 @ 00:51:17
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11625/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0