Årets scoop!

Ni få trogna som brukar läsa min blogg vet att jag inte gillar monarkin specielt mycket.Nu har jag efter gedigna efterforskningar äntligen  hittat vad som borde vara spiken i kistan för kungahuset! Om man läser Sveriges grundlag fjärde paragrafen i successionsordningen så är det solklart att kung kalle sitter olagligen som regent. Där står lämligen "Konung alltid skall vara av den rena evangeliska läran, sådan som den,uti den oförändrade Augsburgska bekännelsen,samt Uppsala mötes beslut av år 1593 antagen och förklarad är"Sen står det "sålunda skola ock prinsar och prinsessor av det kungliga huset uppfödas i samma lära och inom riket." Och nu kommer det fina i kråksången."den av kungliga familjen som ej sig till samma lära bekänner,vare från all successionsrätt utesluten" För att förstå varför detta är sprängstoff måste man veta vad den Augsburgska bekännelsen är.Den skrevs 1530 av Philip Melanchthon och blev med tiden en av grundstenarna i alla lutherska kyrkor.Det här är en helt skruvad skrift som jag har svårt att tro att ens Folke Hubertus kan ställa upp på.I den står bland annat att varje rättroende kristen måste fördöma alla muslimer och att det är rätt att "utdriva turken ur fäderneslandet"Här påstås även att "Den mänskliga naturen blir svagare allteftersom världen åldras" Om vi skall följa Sveriges grundlag så måste alltså kungen och hans familj erkänna sig till denna tokiga lära.Det gör dom inte och kungen sitter på tronen helt i strid med grundlagen.Jag kommer så fort jag får tid att polisanmäla kungahuset.HA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0